سایت خبری طلوع گناباد

سایت خبری طلوع گناباد

سلام لطفا با آدرس جدیدwww.abas90.irوارد سایت شوید از بازدید شما صمیمانه متشکریم

نظام خرده مالکی در منابع آبی گنابادمدیرجهاد کشاورزی گناباد گفت:نظام خرده مالکی در منابع آبی شهرستان گناباد اجازه توسعه استخر پرورش ماهی به تولید کنندگان را نمی دهد.
'محمد باقر جاهدی'گفت: منابع آبی شهرستان گناباد استعداد پرورش ماهی قزل آلا و کپور ماهی را دارد و در صورت حل شدن نظام خرده مالکی، پرورش ماهی از نظر اقتصادی نیز به معیشت کشاورزان، کمک شایانی می کند.

وی گفت:در شهرستان گناباد 294 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 166 رشته چشمه و 599 رشته قنات موجود است او افزود:هم اکنون فرصت بسیار مناسبی است که استخرهای آبی در جوار منابع آبی، بازسازی، توسعه و ساخته شود تا در زمان ترسالی و آبدهی مجدد، منابع آبی پرورش ماهی مهیا شود.
مدیرجهاد کشاورزی گناباد گفت:برای توسعه اشتغال، استفاده ازمنابع آبی و تولید پروتئین مورد نیاز جامعه جا دارد که دولت، اعتبارات کم بهره و مناسبی برای ساخت و توسعه استخرهای پرورش ماهی در این گونه مناطق، اختصاص دهد.
وی افزود : هر یک از منابع آبی شهرستان گناباد می تواند حداقل یک یا چند استخر پرورش ماهی داشته باشد ، ولی نبود سرمایه و اعتبار مناسب باعث شده که از منابع آبی موجود استفاده بهینه نشود. او ادامه داد: در صورت تامین اعتبار، حداقل از هر یک از منابع آبی این شهرستان در سال می توان یک تن ماهی برداشت کرد که چنانچه این امر، محقق شود تحول بزرگی در امر معیشت کشاورزان ایجاد می شود.
جاهدی گفت:با همه این تنگناها هم اکنون در گناباد 85 استخر پرورش ماهی شناسایی و 23 استخر ، ماهی دار شده است. وی افزود:برای این تعداد استخر، 17هزار و 300 قطعه بچه ماهی گرم آبی و 27هزار بچه ماهی سرد آبی رها سازی شده است .

منبع: روابط عمومی جهاد کشاورزی گناباد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده: عباسعلی قنبری ׀ تاریخ: سه شنبه 20 فروردين 1392برچسب:, ׀ موضوع: <-CategoryName-> ׀

CopyRight| 2009 , abas90.LoxBlog.Com , All Rights Reserved
Powered By LoxBlog.Com | Template By:
NazTarin.Com